Významné kauzy, které hýbou hlavním městem |
Zastupitelé hlavního města Prahy často ustupují ve změnách územního plánování developerům, kteří prosazují své projekty, které přináší především zisk jim samým. Zastupitelstvo racionálně nehodnotí, co je pro Prahu nejlepší, neposlouchá své obyvatele a tak na naše území rostou mrakodrapy, mizí zeleň, bourají se památky a zastavují významná místa nevýznamnými objekty. Většinu pražských kauz ohledně změn územního plánování, lze najít na Stavební mapě, která je i barevně vymezuje. Významné sporné projekty pak často řeší média. Denně tedy vidíme a slyšíme zprávy o kontroverzních projektech, které si prosadili určité anonymní skupiny, aniž by s nimi souhlasili obyvatelé města. Proměna Žižkova v moderní čtvrťV Praze se nyní mění podoby většiny tradičních nádraží. Jedním z nich je také Nákladové nádraží na Žižkově, které nefunguje již od roku 2002. Nádraží je nyní z velké části opuštěné a chátrá. Je tedy dobré s ním něco udělat. Noví majitelé pozemků tam ale plánují vybudovat moderní čtvrť s výškovými budovami, byť se nádraží nachází nedaleko historického jádra metropole zapsaného v seznamu UNESCO. Proměnou Nákladového nádraží to ale neskončí. Na Žižkově mají vyrůst další tři výškové budovy, které změní panorama nejen Prahy 3, ale celého města. O těchto plánech jsme již psali v článku: Na Žižkově se chystá stavba tří masivních výškových objektů. Nové městské čtvrti za miliardy po celé PrazeZhruba 143 miliard korun chtějí soukromé firmy investovat do výstavby Prahy v příštích dvaceti letech. Mají vzniknout nové městské čtvrti, administrativní centra i bytové areály. Developerem, který má k dispozici největší rozvojové plochy, je Sekyra Group. Plánuje rozvoj a výstavbu hned několika nových městských čtvrtí. Realizace některých z nich už se rýsuje, u jiných je to otázka budoucnosti. Desítky budov tak mají vzniknout na Rohanském nábřeží a nová čtvrť má vyrůst v místě smíchovského nákladového nádraží v rámci projektu Smíchov City. Právě Sekyra Group řídí i přeměnu Nákladového nádraží Žižkov. Přestavba okolí Masarykova nádražíRoky se debatovalo o budoucnosti Masarykova nádraží. Padaly i návrhy na jeho zrušení. „Masarykovo nádraží si svůj vliv ponechá na dlouhou dobu, jeho význam by měl být spíše posílen,“ řekl primátor Prahy Tomáš Hudeček. Schválená změna umožní mimo jiné propojení ulic Pernerova a Na Florenci a počítá s vybudováním železničního muzea. Zachováno zůstane nádraží a objekt pošty u Hybernské ulice. Na nádraží bude rezerva pro napojení na rychlodráhu na letiště. Hrozící zástavba Trojmezí – velké plochy zeleněLokalita zvaná "Trojmezí" je nezastavěné území o celkové rozloze přes 2 500 000 m2 na pomezí Prahy 10, 11 a 15, obklopené ze všech stran sídlišti Chodov, Spořilov, Záběhlice, Zahradní Město, Hostivař a Košík. Jeho část leží v Přírodním parku Hostivař-Záběhlice. Přestože je toto místo jedno z nejcennějších přírodních lokalit v Praze, pražští radní jej však stále chtějí zastavět, snaží se tak vyjít vstříc investorům, kteří navrhují kompletní zastavění přírodní oblasti rodinnými domky. Taková výstavba by ale zničila významnou přírodní oblast a zhoršila desítkám tisíc lidí životní prostředí. Jedná se o osudu největší zelené plochy na území Prahy 10. Jeho budoucnost stále není jasná. Průběžně vás informujeme!Server Praha.cz vás neustále informuje o nových změnách územního plánování Prahy. Sledujte pravidelně informace o Územním plánu a už vám nic neunikne! |